2017. december 28., csütörtök

Nagybörzsöny

Nógrádi lány lévén a Börzsönyhöz húz a szívem(na meg a Cserháthoz:)
Egy ideje szemezgetek a Malomkert Panzióval, de a nyári-tavaszi időszakban nem jött össze, de most karácsony másnapjától ott töltöttünk 2 napot. Minden szempontból családbarát hely, csak ajánlani tudom!
Legnagyobb bánatomra, decemberben nincs kisvonat, azt még pótolnunk kell(ezen a szakaszon csak hármasban voltunk).
A melléképületben padláskincsek
Rajtunk kívül egy házaspár volt az egész Panzióban első nap. Szállásunkról rögtön az egyetemi kollégium jutott eszembe, nagyobb közösségi terek, dominál a fa, gerendás, magas mennyezet. Talán még a bejárati ajtó is ugyanolyan.Nosztalgikus érzés fogott el. Az étteremben mindig a cserépkályha mellé ültünk,
melegítette a hátunkat, nagyon meghitt, pattog a tűz, finomakat ettünk és a gyerekek is jól viselkedtek. Szavunk nem lehet panaszra. Első nap bármit rendelhettünk az étlapról,
második nap svédasztalos étkezést biztosítottak(akkora már többen lettünk, többek között Kútvölgyi Erzsébet is, akit rögtön megismertem, kedvesen mosolygott ránk)
Vince rákattant a forró csokira rengeteg tejszínhabbal, itthonra soha nem veszek tejszínhabot. Uzsonnát is kaptunk mindkét nap: forró csokit, forralt bort, kalácsot, bejglit. A személyzetet nagy dicséret illeti: fűtőtestet kértünk, kaptunk, hajszárítót kértem, kaptam. Uzsonnát felvihettük a szobába, első nap bíbelődtünk a tévé bekapcsolásával, azt is megoldották.
Kendével rengeteget Solóztunk, bekészített két kisebb doboz bontatlan(karácsonyi ajándék)legót, de végül nem raktuk össze, helyette aludtunk délután. Kb. 7 éve nem aludtam ebéd után(ennyit)11.30-14-ig, este 20-tól reggel 6.30-ig. Elnyomott a jó levegő minket. Kipihentük magunkat.
A település kicsi, két nap alatt mindent megnéztünk, amit szerettünk volna. 4 temploma van Nagybörzsönynek, az Árpád kori a leghíresebb, be nem mentünk, körbejártuk őket.
Olyan ellentmondásos, a falu egyik részén omladoznak a házak, mindegyiken kint az eladó tábla, van olyan, amelyiken nincs kint, de már beszakadt a teteje. A másik felén építkezés,  magánszállások. Betonozott út, gödröktől mentes, kiépített járda alig.
Börzsöny-patak folyik keresztül, hídon lehet átmenni,
az alacsony szint miatt, az autók simán belehajtanak a vízbe.
Óriási sárban dagonyáztunk, a fiúknak raktam be anorákot, amit jól összesaraztak, de nem bánom. A cipőnkről a sarat ezen a helyes kutyuson lehet lehúzni.
Este sétálni mentünk, még látható itt tűzoltó raktár, utcai míves kút,
buszmegálló mellett betlehemi jelenet.
Kendének feltűnt, hogy József nem volt kopasz

Ekkora fenyőfát is ritkán látni

1. De jó lehetett :) !!! Nekem is tervben van a Börzsöny, nagyon szép lehet és még a szállásotok is nagyon jónak tűnik, próbálom nem elfelejteni, arra az esetre, ha egyszer arra járnánk :) ...