Összes oldalmegjelenítés

2017. május 6., szombat

Ráckevén kirándultunk

Nincs messze tőlünk, mégis talán most voltunk ott harmadszor. Először akkor, amikor a leendő otthonunkat kerestük. Hirdetésre mentünk, a paraméterek, képek alapján meggyőzött, aztán a valóság...ki sem szálltunk a kocsiból.(Igaz, Zoli annyira nem lelkesedett Budapesten kívüli lakhelyért, egyedül egy Ürömön lévő telek tetszett neki, azt nem tudtuk volna megfizetni)
Másodszor Erika szülinapját ünnepeltük egy ottani wellness szállodában.
Régi, kedves szomszédaink kiköltöztek Ráckevére.
Meglátogattuk őket, megállapítottuk, hogy mennyit nőttek a gyerekek, beszélgettünk, nem igényeltek felügyeletet a lurkók(3-8 évesek, 5 gyermekről van szó)gyorsan megtalálták a közös hangot, nem volt balhé, veszekedés.
Duna parton folklór fesztivál volt,
egy ideig hallgattuk/néztük a fellépőket, aztán bementünk a vízimalomba(egyetlen, ma is működő vízimalomba)
Búzadarát őröltek a fiúk,
vettem kétféle lisztet
(pedig hű vagyok a szécsényi liszthez:)Érdemes rászánni az időt, egy kedves bácsi mesélt a malom történelméről.
Ettünk kenyérlángost, amikor az eladó meghallotta a fiúk nevét, akkor elmondta, hogy neki is van egy Kendéje(és még három gyermek apukája), beljebb invitálta a fiúkat, raktak fát a tűzre.
Bementünk a helyi bíróságra,
a tetején kilátó van(oda már nem jutottunk fel, mert később jöttünk rá, honnan kell kulcsot kérni)
Két templomot megnéztünk belülről is,
sajnos a szebb időket élt kastély zárva volt
(egyre inkább ez is az enyészeté lesz, ha nem tesznek ellene), egykor szebb napokat élt(filmet is forgattak,
kastélyszállóként is üzemelt, állítólag éttermi konyhája messze földön híres volt)Szomorú volt ezt látni.
Már a kocsiban hazafele téma volt, mi lesz a vacsi...

3 megjegyzés:

  1. De jó volt újra látni az ottani képeket, biztos tudod az én egyik kis kedvencem is Ráckeve :)! Lehet, hogy ugyanaz a kedves bácsi mesélt a Hajómalomban nektek is, aki nekünk :). Azt viszont nem tudtam, hogy a Kastélyszálló bezárt, pedig gondoltam nyáron megnézzük majd, ez az egyedüli tán, ami kimaradt Ráckevén nekünk... A fiúk nagyon édesek, látszik, hogy tetszett nekik minden :)!

    VálaszTörlés
  2. Ráckevén egyetlen egyszer jártam, egy céges kétnapos tréningen. Rácsodálkoztam, hogy milyen szép, hangulatos kisváros, aztán amikor Vivinél látom a képeket, meg most nálad is, mindig tervezgetem, hogy majd visszamegyünk családostul...

    VálaszTörlés
  3. Szomorú látni, hogy a kastély lassan az enyészeté lesz. A tábla hirdeti, hogy felújítás alatt van, ennek nyomát nem láttuk.
    Érdemes elmenni, szép város!

    VálaszTörlés