2022. augusztus 23., kedd

Korfu III. rész

Vince kijelentette, hogy ő gyakran nem fog a tengerbe menni, mert sós!Nagyon sós, neki csípi a bőrét, szemét!A hotellel szemben a part aprókavicsos, hínárhoz hasonló barna növényzet volt, legtöbbször elkirándultunk egy-egy homokos, népszerű öbölhöz(pl.Sidari). Tényleg olyan idilli volt az egész(egy hátizsákkal mentünk, leterítettük a törölközőket)fürödtünk,kedvünkre válogattunk egy-egy taverna étlapjáról. Kende imádja a tengeri herkentyűket, a Tripadvisor értékelései alapján elmentünk a sziget legjobb éttermébe, ahol elmondása alapján élete legfinomabb kagylóját, polipját, rákját, tintahalát ette. Nézegettük az étlapot, ami angol nyelvű volt, de nem tudtam mindent beazonosítani. Kijött a tulaj, kihozta a fazék tengeri herkentyűt és megmutatta, hogy mit is takar az étlapon lévő étel. Drága hely volt, osztottunk-szoroztunk és egy desszertet kértünk a két fiúnak. Látta, hallotta a pincér, hogy tanakodunk és kihozott négy desszertet, amit nem számolt fel. Kiöntöttük a narancslét(mindent frisen facsarnak)véletlenül a terítőre, elnézést kértem, de csak annyit mondott, hogy élvezzem a nyaralást:) Nem vagyunk nagy fagyisak, Korfun annyira gusztusosak voltak a fagyik, hogy mindennap ettünk egy gombócót(2.80 az átlagos ár), egy ismert cukrászdába(Kérkira) kétszer visszatértünk csak a fagyi miatt, felejthetetlen a mangó, pisztácia, eper. Benitsai, ahol a szállásunk volt gyakran ettünk gyrost, hamburgert, 3.50 euroért már jól lehetett lakni, hiába a bőséges reggeli, afiúk már dél körül éhen akartak halni. Itt a tulaj félig meddig beszélt magyarul és elég sok magyar szót is hallottunk(kicsi a világ, az egyik tanítványommal és Zoli haverjával többször összefutottunk) Gyrosért álltunk sorba, mögöttünk egy friss magyar nyugdíjas, aki már többször járt a szigeten ajánlott éttermeket,az ajánlása alapján kipróbáltuk mindet és nem csalódtunk. Tzazikit tesznek a gyrosba és sült krumplit. Muszakából az egyik helyen akkora adagot kaptam, hogy 3 napig rájártam. Vince mindenhol limonádét szeretett volna inni, ott sehol nem ismerték, csak a Fanta limonádét:)Süteményekben is a topon vannak a görögök,legyen az sós vagy édes. Gyakran ettem spenótos vajas tésztás sütit.

1. Mi mindig viszünk búvárszemüveget és/vagy úszószemüveget a tengerhez, az megvédi valamennyire a szemüket, és még merülni is tudnak.
    Gyönyörűek ezek a színek!

2. Nálunk is volt úszószemüveg, talán egyszer vették fel.