2022. augusztus 21., vasárnap

Korfu I. rész

Januárban foglaltuk le a repülőjegyet és a szállást is, így nagyon jutányos áron tudtunk repülni és szuper szállásunk lett. Ahogy közeledett az utazás napja, egyre több hírt lehetett olvasni a fapados járatok késéséről, törléséről. Pontosan indult és 1 óra csúszással jöttünk haza, semmilyen más fennakadás nem volt. Imádunk repülni, kivéve Kendét, ő pánikol. Mellette ülök, szorítja a kezem, becsulja a szemét és kéri, hogy fel-és leszálláskor húzzam le az ablakot. Még mindig azt gondolom, ha időben foglalunk, akkor olcsóbban közlekedünk repülővel, mint pl. autóval. 14 napra mentünk nyaralni.(Akiknek mondtuk: húú 2 hét, jól kipihenitek magatokat!Egy kedves hozzászólás: "csak tűz ne legyen! vagy "gyerekekkel nem pihenés a nyaralás! és stb.Kevesen örültek velünk. Azt nem tudjuk, hogy milyen gyerekmentesen nyaralni 11 éve, de olyan gyorsan felnőnnek és ami nekünk élmény, az szerintem nekik is) Bevett szokásunk, hogy böröndöt nem viszünk, mindenki a saját hátizsákját cipeli és abban van a holmija, abba bele kell férnie. Nem érdekel, hogy a táskámhoz nem passzol a cipőm pl:) vagy nem viszünk pipereholmikat, mert a célországban is minden beszerezhető és vigyázunk a ruháink tisztaságára. Na most egy kis böröndre(a legkisebbre)befizettünk, de csak olyat, amit magunkkal is felvihetünk a gépre. Jópár évvel ezelőtt egy hosszú utazás során elkavarodott a feladott börönd, úgy , hogy 14 nap után lett meg, azóta mi hátizsákos utazók vagyunk. Krétán még az udvarlási időszakunkban jártunk(18 éve), idén már Kende is tanult a görögök történelméről, aki járt már Korfun, az nem felejti, rabul ejt a sziget szépsége. A gépek landolása érdekes a szigeten, olyan, mintha a tengerre szállna le(turisták mennek és nézik a le-és a felszállást)és a felszállás olyan, mintha a helyekről szállna fel a gép. Számomra mindig elképesztő, hogy egy gép, hogy tud emberekkel, csomagokkal a magasba szállni és haladni, cél érni. Érkezés után a telefon nem mutatta, hogy van buszközlekedés, így taxival mentünk a szállásra(Benitsai, Hotel Potamaki), ami a reptértől kb. 11 km-re van, a viteldíj 40 euró volt. A szállásunkon kaptunk svédasztalos reggelit. Már a második nap éreztem, hogy a nagy zabálást vissza kell fogni, egyébként mi nagyon édesszájúak vagyunk, de ott nem sajnálták a cukrot a sütikből, joghurtokból, már nekünk is sok volt:)Még az indulás előtt érdeklődtem a félpanziós étkezés áráról, olyan sokat mondtak, hogy úgy gondoltuk, mi kihozzuk olcsóbban. Aztán beütött az óriási infláció és rájöttem, hogy nem biztos olcsóbban vacsorázunk valahol. A hotel éttermének a főnöke írta a belépésnél a szoba számokat, megegyeztünk vele 30 euróba(zsebbe)és vacsorázhatunk a hotelbe. Egyébként az árak jóval drágábbak, mint nálunk(még a Lidl is). A szállást egyébként csak ajánlani tudom, mi az első emeleten tengerre néző, nagy teraszos szobát/szobákat kaptunk, 2 egybenyíló szoba. Előtte indult a helyi járat, közelben szupermarketek, éttermek, kikötő.

1. Sok-sok éve, 2006-ban jártunk Korfun, akkor még ketten a férjemmel. A repülőkre még mai napig is emlékszem, milyen élmény volt a kishídról nézni őket.
    Biztos szuper volt minden, várom a további beszámolókat :-)

2. A két hét álom lehetett, de szupi! Mi max (MAX) 4-5 napra megyünk egyszerre. A csomag mennyiséget meg nem is értem, hogy csináltátok, bravó, mi mindig felpakoljuk a fél házat. :) A ruhánkra hiába vigyázunk, nyaraláskor én két öltözetet fogyasztok per nap, ha túrázunk, azért, ha strandolunk azért. :) :) :)

3. Ja mondjuk az is igaz, hogy nálunk repülés kizárva a kutya miatt. Na majd ha a gyerekek felnőnek és itthon maradnak a kutyával, haha....

4. 2 macskánk van, akik kinti macskák. Felváltva etették a szomszédok és a húgom. Kukát a szomszéd kitoltja, tesóm üríti a postaládát, ez kölcsönös, ha ők mennek, akkor mi megyünk tengerimalacokat etetni. Egy kutyus nagyobb kötöttséget jelent.

5. Valóban nehezebb (és drágább) gyerekkel nyaralni, de már nektek is vannak annyira nagyok a srácok, hogy nem kell minden pillanatban felettük állni. Én sem mennék a gyerekek nélkül, olyan jó, hogy bár a nagyobbik lassan 18 éves, de még mindig szívesen bandázik velünk. Élmény lehetett a nyaralás, jó kis izgalmasra sikeredett :)