Összes oldalmegjelenítés

2021. november 7., vasárnap

Egyiptomi kaland a Szépművészeti Múzeumban

Kende most tanult Egyiptomról történelem órán(a tanár felsősök szigorúnak tartják, rengeteg projekt van, még engem is inspirálnaka feladatok:), Kende eddig ügyesen vette az akadályokat és sok nevet, történetet ismert). A két fiúval elmentem a Szépművészeti Múzeumba és kipróbáltuk a családi társasjátékot, a belépő mellé kell megvenni a börönd kölcsönzését is(2000ft), Vince sajnálta, hogy nem kapjuk meg örökbe, mint a Nemzeti Múzeumba. A feladatok megoldásánál két anyuka is odajött hozzánk, hogy hol lehet böröndöt, feladatokat beszerezni. Kende szeretne elmenni egy szabadulószobába, kicsit ez is hasonló volt. Mi a tervezett 60 perc alatt nem végeztünk, igaz előfordult, hog hárman háromfelé mentünk. Kende kívánsága volt az Amenhotep kiállítás, amire megvettem a jegyeket, de a feladatoknál kicsúsztunk az időből és volt, aki nyivákolt, hogy éhes-szomjas-álmos. Visszamegyünk majd! Vince nagyon figyelmetlen, többször megy egyenesen, nekimegy tárgyaknak, a falnak, oldalra figyel és megy egyenesen. Most féltem, hogy bőrönddel(kicsi, gyerekméret)véletlenségből nekimegy egy múmia virtinjének...ilyen nem történt, de résen kellett lennem. Az egész feladvány egy teremben kezdődik, ahol kényelmesen dr. Sipos György egyiptológus íróasztalánál lepakolhatunk és megnéztük a táska tartalmát, elolvastuk az első feladványt és megnéztük a térképet. Így kezdődik: "Kedves Barátom!Köszönöm, hogy átvetted a bőröndömet!Tegnap váratlanul kaptam egy képeslapot kollégáimtól, akik Egyiptomban dolgoznak. Kértek, hogy a lehető leghamarabb utazzak el hozzájuk. A képeslapot megtalálod a táskámban, olvasd el, hogy mit írtak nekem. Azonnal rohantam a múzeumból a reptérre, de sajnos a nagy sietségben elfelejtettem magammal vinni a bőröndömet. A táskára pedig szükségem lenne. Kérlek küldd utánam. Az úticélom titkos, de a bőrönd tartalmának segítségével rájöhetsz, hová utaztam."S. Gy. A megfejtés Gíza lett:)Kaptak a fiúk egy könyvjelzőt S. Gy.től:) Megtudhatjuk, hogy ki volt Mehit és mi lett annak a következménye, hogy összeveszett az apjával, találkoztunk állatmúmiákkal, megnéztük, hogy milyen színnel írtak az egyiptomiak, amuletteket cseréltünk ki a nyakunkba, színeztünk szkarabeuszbogarat, megtudtuk, hogy milyen eszközt használtak a szív bűneinek leméréséhez, végül visszatértünk az Egyiptomi Titkok Kamrájába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése