Összes oldalmegjelenítés

2021. június 27., vasárnap

Múzeumok éjszakája

Szécsényben töltöttük a szombatot és annyi minden belefért, jóleső fáradsággal jöttünk haza és már az autóban megfogalmaztam, hogy a vakáció nekem ilyen. A szokásostól eltérően későn indultunk(Zoli szedett cserkót, addig elpakoltam a konyhába, tettem-vettem)elugrottunk a közeli bevásárlóközpontba, mert babanézőbe is mentünk. Ha már ott vagyunk, akkor vigyünk Dédinek kínai levest, kevés dolgot eszik meg és a mennyisége is babaadag, de a kínai levesért odavan. Náluk nincs kínai, pedig rajong érte. Csak nagyon csípős levest tudtunk volna vinni, de azt meg kihagytuk. Málnát, cseresznyét pakoltunk be(hiányolta a Nők Lapját, azt is mindig viszek neki) Szeretek napsütésben autózni, az autópályán viszonylag nagy volt a forgalom, de ebéd körül megérkeztünk. Dobozos ebédet vittünk és a fiúk minden fellelhető édességet megettek. Amikor már úgy láttam, hogy Mama elfáradt és pihenésre van szüksége, lelpétünk, de ígértem, hogy még egy búcsúpuszira visszamegyünk. Kende keresztszülei is Szécsényben voltak, megnéztük a 2 hónapos Janka babát, már nem is emlékszem a fiúk mikor voltak ekkorák. Beszélgettünk, trambulinoztak, íjaztak, lufiztak a gyerekek. Lagzi volt a városban, ott az a szokás, hogy a "falubeliek"mennek menyasszonyt nézni, közben pálinkával, borral és sütivel kínálgatják a leskelődöket. A meghívottak között két távoli rokon is volt, akik rimóci népviseltbe öltöztek. Megvártuk, ahogy a násznép bevonul a templomba, mi pedig visszamentünk Laciékhoz. Kende itthon megnézte, hogy Szécsényben a Múzeumok éjszakája program keretében mik lesznek. Lottit is elvittük magunkkal, ágyúdörgés, hadi bemutató, népi játékok. Egy-egy lövésnél hátrébb ugrottunk. BRFK és a Honvédség játékokkkal készült a gyerekeknek, Kendét beöltöztették rendőrnek, fegyverrel, géppuskával. Komoly arcot nem tudott a ruhához vágni, végig mosolygott. Sajnos a fényképezőgépem lemerült, a telefonon örökítettem meg. Meglepődtem, hogy 2-3 fegyvertípust ismert. Vince minden létező repi ajándékot bezsebelt, lejmolós a drágám. Kulcstartótól a színezőn át, a Honvéd újságtól a táskáig minden jött haza. Ő meg olyan boldog volt ettől, hogy átrendezte az íróasztalát az új dolgainak:)Végignéztünk két néptánc együttes fellépést, dobosokat, hagyományörzőket. Vacsorára pizzát rendeltek nekünk, egy táskányi dögös rucit örököltem, elköszöntünk Déditől és hazaindultunk még világosban. Alsótoldnál a szerpentineknél mindig van bennem félsz a vadaktól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése