Összes oldalmegjelenítés

2024. augusztus 27., kedd

Második külföldi útja nélkülünk

Az első Erdélybe vezetett, Határtalanul program keretében ment Kende évfolya. Most pedig Angliába ment tanulmányi útra. Az egész még az általános iskolában kezdődött, meghirdettek 1 hetes utat, családoknál. Akkor jelentkeztünk, havi törlesztőrészletekben fizettünk. Közben Kende iskolát váltott és a szeptemberi szülői értekezletre mentem, amikor láttam a hirdetőoszlopon, hogy az az utazási iroda, amelyik az általánosban is szervezte az utat, gimiben is csinálja.(Év közben több felhívás érkezett külföldi tanulmányútról az iskolától) Bementem az utazási irodába(a teljes összeget nem adják vissza visszalépéskor), megbeszéltem Kendével, hogy akkor elmegy a gimi szervezésében,az osztályából azonban senki nem jelentkezett. Ő egy zárkózott kamasz fiú, beszélgetést idegennel nem kezdeményez. A szervező tanár átküldte, hogy kik mennek és kivel szeretnél a buszon(!, nem repülővel mentek)ülni, kivel szeretnél egy családnál aludni. Korosztályt néztem, az alapján választottam egy fiút(a párhuzamos osztályba jár), de neki a nagyobb fiútestvére is ment. Az indulásig többször végighallgattuk, hogy ő nem akar menni, nem ismer senkit. A készülés során vettünk egy könyvet(Frank Márton: Páratlanok), ami annyira beszippantotta, hogy indulás előtti napon már csak pár oldal volt neki hátra, vasárnap megvettük a folytatást, választott egy Bookzone kiadású újságot az olimpiáról, van telefonja, internte, új fülese. Mindezt azért, hogy kibírja a hosszú utat. Hajnali 4-es találkozó volt meghirdetve a Kongresszusi Központnál, 2.30-kor ébresztettem(éjjel a lomtalanítás miatt nem tudott aludni, nagy forgalom volt az utcában), a busz késett, 4.30-kor indultak. Szinte alig aludtam, nagyon ráizgultam. A buszon se sokat aludt elmondása alapján, pedig extra puha a nyakpárna. Tegnap a bankártya forgalom alapján láttuk, hogy volt Németországban Mekiben, mosdóban. Tranzitszálláson aludtak("te még ilyen kicsi szobát nem láttál"-írta az üzenetben, pedig az Ibis hotel neve a jó szállás garanciája), komppal utaztak ma Angliába. Rochester volt a mai program, Medway folyó és este már a családoknál alszanak(azt tudjuk, hogy nem dohányoznak, nincs állatuk és 3 fiút vállaltak)A kompról sok fotót küldött, ott kaptak rántott halat, sült krumplival, holnap London felfedezése(itt lesznek ismerős részek). A 22-23 fokos előrejelzés helyett rövidgatyás, meleg idő van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése