Összes oldalmegjelenítés

2023. június 25., vasárnap

Ennek a tanévnek is vége

Kedden évzáró mindkét fiúnak, Vincének reggel 8.00-tól. A szervezők részéről jó döntés volt a korai kezdés, így is láttam több diákot, aki megszédült a napon, volt, aki elájult. Betonon állni, a napon tényleg megterhelő(és fontos a reggeli étkezés), gyorsan, kb. 35 perc alatt vége is lett. Utána bementünk a terembe és megtudtam, hogy Vince jövőre 3.b lesz, pár nap múlva a pedasszisztens jóvoltából megkaptam a tanszerlistát, a bések az angolosok, Vince életét ez nem befolyásolja, mert a magyar nyelvtan sem megy neki(úgy írja le, ahogy ő hallja, tehát hibásan), volt, akinek nem sikerült abszolválnia az évet, ő pótvizsgázik, nagyon sajnálom, mert abban az osztályban mindenki SNI-s tanuló, drukkolok a kisfiúnak agusztusban majd.Vince matekból és nyelvtanból kettes lett, ebből a két tantárgyból egyéni haladási tempó van előírva negyedikig és a buktatás tiltása. Ha nem lépek év közben, hogy erről beszerezem a hivatalos dokumentumokat és nem kérek külön fogadóórát az X. egyes után, most biztos Vince is készülhetne a pótvizsgára. Diszkalkuliás, diszgráfiás, emiatt buktatni nem célravezető, mert a részképesség hiánya miatt nem megy neki, nyilván augusztusban sem tudná jobban. Valamelyik éjjel azt álmodtam, hogy sírok, mert megbuktaták. SZMK-s voltam és tényleg sokat tettem az osztályért(ingyen cirkuszi belépők, kutyaterápia ingyen, ha szóltak a pedagógusok, még aznap elintéztem/beszereztem, amit kértek), időt és energiát fektettem abba, hogy az osztály élete könnyebb legyen. Kende évzárója a templomban volt, ahol neki fel kellett volna olvasni a Bibliából, ha nem késünk el. 15.45.-kor volt a találkozó a templom előtt, 16.00-től kezdődött a Te Deum. Kende elmondása alapján, "élete legjobb táborában"volt a héten, asztalitenisz edzőtáborban. Én ott voltam a tábor iskolájában időben, ünneplőt vittem neki, de ő még ép az adott menetet szerette volna lejátszani, én meg, mint az időjelző folyamatosan mondtam, hogy induljunk. Szólt késve B. bácsinak(tanítója volt 4 évig), hogy elnézést, megérkeztünk, de már B. bácsi felolvasta KEnde helyett a szöveget. Kínos. A hosszú mise és igazgatói beszéd után(ülőhely nem volt, így átlógtam a szomszédban lévő cukrászdába kávézni és sütizni:)az osztályteremben volt a biziosztás. Kende 6. osztályában több kítűnő lett(fiús osztály), osztályátlag: 4.68. Kende bizonyítványa a félévhez képest rosszabb lett, de így is nagyon szép. Tesiből kapott külön dicséretet, matekból megkapta az ötöst, töriből nem, ahogy félévkor sem. Magatartása és szorgalma is példás lett, a gimis szóbeli felvételin a felvételiztetők azon rúgóztak, hogy miért jó a magatartása és miért nem példás. Hát, most az lett. Biztos a tanári karban szavazásra bocsájtották azt, hogy mit kapjon és győzött a jobb:)Nyárra idén is kapott másolási feladatot(tavaly 20 A4 oldal volt), Jókai egy választott könyve a kötelező olvasmány, töriből tablókészítés a nyári feladat. Vincének pedig a napi szintű olvasás(ez megvolt eddig is)és a meglévő tudás szinten tartása(ez az én célom)

2 megjegyzés: