Összes oldalmegjelenítés

2023. június 13., kedd

Elsőáldozás

Szeptembertől járt felkészítő hittanra Vince, heti egyszer. Érdekessége a dolognak, hogy, aki tartotta az egyetemen évfolyamtársam volt, pár éve a templomban csodálkoztunk egymásra, E. nem sokat változott(szült három gyerkőcöt)kicsi a világ. Arra emlékszem, hogy az egyetem alatt már a későbbi férjével élt Óbudán, aztán úgy alakult az életük, hogy Soroksárra kerültek.ének Vincének az elsőáldozás előtt vizsgát kellett tennie és gyónia kellett. A vizsga kb. 100 kérdésből állt, amit ő nem tud megugrani, ezért kértem, hogy valamivel könnyebb legyen neki. A gyónáshoz adtam tippeket(nem tanultam, kiabáltam, amikor anya leült velem tanulni, szétdobálom a ruháimat, mindent előveszek, de nem teszem a helyére stb.), hogy végül mit mondott szigorúan titkos.Nagyon izgult, alig tudott elaludni előző éjjel és korán ébredt, onnantól kezdve azon pörgött, hogy menjünk, mert elkésünk. Tőlünk kb. 5 perce van a templom.Másodikként futottunk be. Az agapéra készítettem csokis-lekváros muffint, csokigolyókat málnával(ahogy láttam, az utóbbi villámgyorsan elfogyott)A mise elején a szülők az oltárhoz kísérik a gyermeküket, kezet fognak az atyával, aki megköszöni, hogy hitben neveljük a gyereket és elkísértük eddig az útját. A gyerekek pedig hangosan bemondják a mikrofonba a nevüket, a templom első sorában ők ülnek, ők áldoznak először. Vince persze boros ostyát kért.A szeretetről szólt a mise, énekkar kísért végig. Úrnapja volt vasárnap, ezért az elsőáldozól elől mentek a körmenetben és szórták a rózsaszirmokat(1 hétig gyűjtöttem őket, ahogy a muskátlileveleket is, az egyik kolléganőm is besegített a gyűjtésben) Utána közös ünneplés, majd a rokonokkal elmentünk a Zilába sütizni, hidegtálat is rendeltem. Sajnos az eredeti elsőáldozási időpont változott, ezért Kende keresztszülei nem tudtak eljönni, Balázs dolgozott, ahogy a sógornőm párja is. Zila cukrászda kínálatával, hidegtállal most is elégedettek voltunk, tele ettük magunkat finomságokkal, ami megmaradt, azt hazahoztuk és még mindig van belőle:)A hitoktatótól kapott virágmagokat pedig ma elültettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése