Összes oldalmegjelenítés

2022. szeptember 20., kedd

Pénzmúzeum

Még az iskolakezdés előtti hétvégén jártunk a Pénzmúzeumban. Amíg napi szinten ingáztam a XX. kerület és Piliscsaba között, mindig elmentem az épület mellett és amikor pirost kaptam, akkor rácsodálkoztam, hogy jé, itt ez a gyönyörű épület és üresen áll. A Pénzmúzeum létrejöttében, szakmai anygok kidolgozásában az egyik kedves kolléganőm férje aktívan részt vett, már csak ezért is elmentünk és megnéztük. A környéketet is felújították, szökőkútak, mozgólépcső a várbuszhoz(lehet, hogy az eddig is volt, csak nekem nem tűnt fel). A látogatás előtt regisztráltam , nyitásra mentünk, vasárnap rajtunk kivül csak 3 család jött. Kaptunk egy nyakbaakasztós QR kódos leolvasót, amit regisztráltunk az alagsorban. Külön a felnőttek és külön a gyerekek, mert nálunk Zoli is feladatokat oldott meg, én hébe-hóba, főleg a fiúknak segítettem(kezdetben csak memória, párkereső feladatok vannak különböző nehézségi fokok). Már az is izgi egy múzeumba, hogy csipogunk, lehúzzuk a kártyát, jönnek a különböző feladatok, pontokat gyűjtünk, amit később ajándék kulacsra váltottunk be. A pénz történetét követjük nyomon a termekben, a kezdetektől egészen a tőzsdéig. Gyerekbarát múzeum, fabatkákat nyomtattunk az arcképünkkel, a pénzmúzeum logójával ellátott matricát nyomtunk, nagyítóval kutattunk Árpád-kori pénzek után, fiókakt nyitottunk ki , kipróbálták a csőpostát és részvényeket adtunk-vettünk. Tulajdonképpen ebédig maradunk és hasznos információkat tudtunk meg. Érdemes elmenni, ha a gyerekek elfáradnak, akkor mesét is lehet nézni(persze pénzzel kapcsolatos és van hozzá feladat), a végén kódokat kell kitalálni(helyes válaszok után tudjuk a számsort, ha jól dolgoztunk a termekben és a rövid távú memóriánk is működik, akkor nyílik a széf!) Az épület letisztult, aranyvessző útját kell csak követni. Fogtunk aranytömböt, kiállított anyagok között szerepel az aranylabda is!

2 megjegyzés:

  1. Gondoltuk, hogy ilyen jó, mert "csak"március, a megnyitó óta készülünk oda :) , Tomát érdekli a dolog. Biztos szuper volt Nektek is a képek alapján és a leírtakból... :)

    VálaszTörlés
  2. Egy fél napot bent lehet tölteni és utána a kávézóban zárni, felnőttként is érdekes, új infókkal lettem gazdagabb.

    VálaszTörlés