Összes oldalmegjelenítés

2021. január 14., csütörtök

Szemészeten

A fiúk születésétől fogva van néhány hely, ahol rendszeresen megfordulunk, kontroll gyanánt: szemészet, ortopédia, fogorvos. A szemészet családi anamnézis miatt is fontos, Zoli nagygyerekei szemüvegesek, a fiának +8-as szemüvege van, a lányának is rossz a szeme.Sógornőm lányainak úgyszintén. Jártunk szakrendelőben és magánrendelőbe is többször, az utóbbinál pozitív tapasztalat után ajánlottak orvost, őt kerestük. Körzetileg nem a Heim Pálhoz tartozunk, hanem Csepelre. Vincinél már az oviban észrevettük, hogy ha nagyon koncentrál, akkor a bal szeme egy másodpercre oldalra ugrik, most, hogy olvasni tanul jelent igazán nagy problémát. A másik, ha azt kérem, hogy egy tárgyat kövessen a szemével(fejét természetesen ne mozgassa), akkor a bal szeme szinte alig megy "fel". Októberben ezekkel a problémákkal mentünk a Czeizel intézetbe, mindent rendben találtak. Fejlesztő tanárai és én is továbbra is indokoltnak gondoltam továbblépni. Kértem időpontot Csepelre. Mára kaptam, 13.15.-re. A betegfelvételnél közölték, hogy nincs rajta a listán a nevünk, de , aki előttünk lett volna nem jött el, menjek fel és beszéljem meg az orvossal. A szinten nem volt beteg(milyen ritka), kijöttek hüledeztek, hogy nincs a naptárjukba Vince neve, vajon kivel és mikor, hogyan kaptam ezt az időpontot(megjegyzem a vizsgálóban sem volt egyy árva lélek sem). Julika megkérdezte Katikát, Katika megkérdezte Borikát. Ezzel elment 25 perc, mire rábólintottak, hogy menjünk be. Sűrűn megköszöntem, hogy nem hajtottak el. Az első hölgy(én mindig köszönök és bemutatkozom hasonló szituációban, az utóbbi a másik féltől gyakran elmarad)eléggé ideges volt. Kétszer rászólt Vincére, hogy ne nyújtsa ki előre a lábát, üljön rendesen. Beszéljen hangosan(vagy te az orrodat túrod? konkrétan ezt kérdezte), a vizsgálat végével kiküldtek a folyósóra, azt mondták, hogy várjunk. Akkor már jött két család is(az egyik anyukát ismertem, ő azt mondta, hogy flottul mennek a dolgok, nem kellett eddig sokat várni-25 perc) Ismét behívtak, egy kedves, fiatal, vékonyhangú doktornéni megvizsgálta Vincét. Minden viszgálatnál megdicsérte, itt már Vince bátran válaszolt. Tényleg annyira sok múlik a hozzáálláson és a kedvesség, mosoly semmibe nem kerül egy gyerekorvosi vizsgálóban. Ő is észrevette, hogy a bal szeme felfelé tekintéskor elmarad. Szerinte születési rendellenesség, a feszesség. Február közepére visszahívott(hangosan mondtam az asszisztensnek kétszer az időpontot:)pupillatágításra. Közelre 1-es szemüveget javasolt. Vince pedig azt mondja, hogy ő szegüvedes szeretne lenni(ez is ritka),kutyás kerettel és kutyás tokkal kéri:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése