Összes oldalmegjelenítés

2019. november 24., vasárnap

Nyílt órák Kendénél

A héten nyílt órákat tartottak Kende iskolájában. Sajnos az időpont egybeesett az én nyílt óráimmal, pénteken a 7. órájuk technika, arra tudtam bemenni, a többin Zoli ült bent. Angol, olvasás, matek órákon. Eredetileg nyelvtan lett volna, de az ofő megcserélte(fiús osztály, több gyerektől hallom, hogy gyengéje az írás/helyesírás, ahogy Kendének is)olvasásra(mindenkinek megy).
Idén előre beírtam Kende üzenőjébe, hogy minden meghirdetett órán szeretnénk részt venni(a tavalyi esetet szerettem volna elkerülni), az illetékesek visszaírtak, hogy szívesen várnak. Azt gondoltam, hogy egyedüli szülő leszek, aki bemegy technika órára, tévedtem.
Nekem az egész nyílt óra a gyerekről szól(akkor is, amikor tanítok), Kendének fontos , hogy ott legyünk, hogy lássuk őt egy másik helyzetben, mennyit jelentkezik, mihez szól hozzá, mennyire köti le a figyelmét, mennyire motiválható stb. Nem, nem a tanítóra vagyok kíváncsi, nem lóvásár ez. Megérkezésemkor már a folyosón várt, aznap, amikor az Apja ment, akkor arról számolt be este, hogy a legjobb a napjában az volt, hogy Apával beszélgetett a szünetben.
Technika órán is gondolkoztam az elején, hogy ez most környezet vagy technika, mivel a környezet anyaghoz kapcsolódóan tett fel a tanár kérdéseket, a gyom-és gyógynövények kerültek terítékre , szó volt a mező élővilágáról is. Végül kiderült, hogy pipacsot fognak készíteni fonalból és zseníliából. Kendus nem egy kézműveskedő gyerek(Vince imádja), végül csak összehozta, egy kis segítséggel. Látszott rajta, hogy nem lelkesedik, próbálkozott, a végén a levelet már nem rögzítette. Értékelni kellett az órai munkájukat, négy szempont alapján. Kende válasza: "lassan és rosszul dolgoztam, segítséget kértem".
Az óra végén odahozta a rajz mappáját, szebbnél-szebb műveket készített. Sajnos az idén kapott új tanárnő elment szülni(aki visszaadta Kende hitét, hogy igenis képes rajzolni, nem is akárhogy, a tavalyi hármasok mély nyomott hagytak benne), most helyettesítőkkel próbálják megoldani az órát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése