Összes oldalmegjelenítés

2024. január 22., hétfő

Kerületi szavalóverseny

A magyar kultúra napjának alkalmából Vince iskolája rendezte a kerületi szavalóversenyt. Ő önként jelentkezett, hogy szeretne verset tanulni és szavalni. A tesója szerint már ezért különdíjat kellene kapnia, hogy egy beszédhibás, tanulási nehézséggel küzdő gyerek ennyire motivált. Tavaly is szerepelt a régi iskolájában, de ott elkapott egy bántó félmondatot az egyik tanártól, amit a minap is felhozott. Ezeket nehéz lesz arra a bizonyos fiókra helyezni. A tanítónéni választott két verset, a rövidebbre, de tartalmilag nehezebbre szavazott Vince. Kb. 5-6 napunk ráment a tanulásra. A szöveg nem rímel és mindent fordítva kell benne mondani, ráadásul sok logika nincs benne és pl. az echós szekér kifejezés is ismeretlen volt számára. A vers: Erdős László: Fordított világ Egyik éjjel álmomban, Visszafelé számoltam. Tízes volt az egy és egyes lett a tíz, Vízoltók tüzet hordtak, mert égett a víz. Macskát üldözött egy vad egér, Lovat húzott az echós szekér. Tűzött az eső és esett a nap, Fejet viselt magán, egy csinos kalap. Én voltam a felnőtt és apa lett a gyerek, A futball labda téglalap, a kapu pedig kerek. Anya nem dolgozott, csak hétvégén két napot, Együtt töltöttük az összes hétköznapot. Végül egy dologért nagyon megijedtem: A nagymama fiatal, én meg idős lettem. Éreztem bölcs vagyok, értem a világot; Minden rezdülését, minden furcsa álmot. Napfénnyel jött a reggel, s mit eddig sosem tettem, Nővéremet a mosdóba, magam előtt… beengedtem. A szavalóverseny előtt volt benne drukk, saját sugóként az egyik lány osztálytársát vitte a színházterembe, jól érezte magát!Feldobva, örömmel újságolta, hogy oklevelet kapott és mindenkit vendégül láttak egy finom teára és szendvicsre. Ma a névnapját ezzel megkoronázta és nem akármilyen színésztől kapott oklevelet!!

3 megjegyzés: