Összes oldalmegjelenítés

2023. szeptember 5., kedd

Váltás

Vince kedden új iskolába ment.Többen mondták már a környezetemben, hogy ideje a váltásnak, de mindig tudtam érveket felhozni, hogy miért maradunk(most is tudnék pozitívumokat említeni). Eredetileg indult egy normál osztályba, ahol tavaszra már látszódott, hogy a tempó gyors neki, matekból felzárkóztatásra szorul. Beszéltem arról a tanítónénivel, hogy ha ő is egyetért velem, akkor ismételjen osztályt Vince. Nem kap a bizonyítványába elégtelent. A. néni ajánlott egy tanítónénit, akit hallottam többször szülővel beszélni a suli előtt, nekem nagyon szimpatikus. Aztán jött a hír, hogy indul logopédiai osztály, ami kis ltszámú és milyen jó lenne ott Vincének. Itt az volt a baj, hogy a tanítónéni nem szerette a problémás gyerekeket, nem gyógypedagógus és az empátia minimális csírája sem volt benne. Adtam neki időt, azt mondtam, hogy vagy ő vagy mi, de ha nem változik a kialakult borzalmas helyzet(fél évig hordtam utána pszichológushoz Vincét), akkor ő vagy Vince elmegyünk. Ő ment, beteg lett. Tavaly visszajött napközizni, Vincénél már a látványa is szorongást idézett elő, kb. a nevét is elfelejtette. Idén úgy tudom pályát módosított. Fél évkor lett egy tündéri logopédus osztályfőnökük, úgy tervezték és mi is úgy tudtuk, hogy 4 évig megy a logopédia osztály, elnyújtva tanulják az anyagot, lassabb tempóban. Tavaly tavasszal közölték, hogy megszűnik az osztály, integrálnak, akit tudnak. Preferáltam volna azt a tanítónénit, akit anno A. néni javasolt, de Vince nem oda került. Sokat fejlődött Vince beszéde, értelme, már az első nap után olyan érzésem volt, hogy ez nem lesz jó neki(az osztályközösségről azt hallottam, hogy sok a súlyos magatartási problémával küzdő gyerek, az osztályban 3 tanító van). Hétfőn megkérdeztem a szomszéd kerületben lévő iskolába átveszik-e logopédiai osztályba(részmunkaidőben tanítok ott), várják szeretettel!Ma volt először és nagyon jól érezte magát!Sajnálja, hogy nem lesz itt úszás, de lesz "gépes óra"-ahogy fogalmazott. Az egykori osztályából egy kisfiú is átjött, így van ismerős, kapcsolódási pont.

2 megjegyzés: