Összes oldalmegjelenítés

2022. október 17., hétfő

Endoszkópia

Vince hasfájásos történetét talán ott hagytam abba, hogy nyáron a vérvétel eredményével elmentem a háziorvosunkhoz(akit akkor helyettesítettek)és az orvos vakbélgyanúsnak gondolta. Gyerekklinika volt az ügyeletes, ott az uh-n polipot láttak(kérdőjellel írták le), vakbél nem igazoldódott. Tejcukor vizsgálaton is voltunk szeptemberben, ott is minden rendben. Gasztron a kontrollon azt mondta a doki, hogy ő nem lát polipot(uh alapján), de ha már egyszer leírták csinál neki egy endoszkopos vizsgálatot(alsó-felső tükrözés altatásban és vesz mintát is). Szerdától már csak pépeset ehetett, pénteken feküdtünk be a Heim Pál kórházba, aznapdélig mehetett még szűrt almalé, víz, kórházi tea, déltől már cak tea és víz. Kétszer kapott hashajtót por formájában, hogy teljesen kitisztuljon. Vince hősként viselte a koplalást. A kórházban volt egy füzesabonyi szobatársunk, aki nephrológiai problémával feküdt bent, a két fiú jól kijött egymással, könnyen, gyorsan barátkozta össze. Vince folyadékbevitelét, vizeletés és székletét is vezettem, a székletet mindig meg kellett mutatni a nővéreknek. Az ember a kórházba nem a pihenésért megy, a szobatársunkat 3 óránként keltették pisilni, több újszülött is volt az osztályon és a Ludovikán nagy valószínűséggel gólyabált tartottak, amitől a zárt ablakunk berezonált. Kaptam étkezést a kórházban és egy szavam sem lehet, finom volt minden és megfelelő mennyiségű. A nővérek, az orvosok előtt megemelem a kalapom, mindenki az osztályon és lent is kedves, segítőkész, aranyos volt. A szobatársam megjegyezte, hogy neki furcsa, ha tőlem kérnek valamit még ők köszönik meg(elmondása alapján az egri kórház x. osztályának dolgozóinak kommunikációját nem ez jellemzi).Vincét vitte be először szombaton a műtőbe a dokink, előtte még bejött beszélgetni hozzánk. Bemehettem a műtőbe addig, amíg el nem alszik, megmutatta nekem és Vincének is, hogy működik az endoszkóp. Kijöttem és megkérdezték a nővérek, hogy kérek-e valamit inni. Tényleg annyira kedvesek voltak!Kb. 50 perc múlva hozták ki. A műtét előtt, de már bent kérdezték tőle, hogy megy-e rendesen a levegő az orrába, ott egy kicsit bepánikolt, ordított, de gyorsan elaludt(pontosan 30kg és 140cm magas). Ügyesen ébredt, eleinte volt egy kis hányinger és székelési inger, de hamar elmúlt és mondta, hogy éhes.Ebédre pépeset kapott(krumplipüré és leves leve), a vizsgálat alatt nem találtak polipot, vettek szövettan, aminek az eredménye 3-4 hét. Szombat délután hazajöhettünk, itthon még hosszan aludt. Ma pedig iskolába ment, kettőkor hazahoztam, most is alszik. Az ember mindig azt gondolja, hogy az ő baja, probémája a legsúlyosabb. Az osztályon volt egy másik Vince, 13 hónapos és 5 hónapja a kórház lakója(előtte más kórházakban volt, kb. 2 hónapos kora óta eü. intézményben tölti a napjait), Vince rajzolt neki, kiment hozzá játszani. Az ottlétünk alatt, voltunk a játszószobában is, szuper könyveket találtunk. Néhány játékot vittem be én is, amit ágyban, fekve is lehet játszani(Solo, Nanu, Ki vagyok én, Fekete Péter), a szobatársánál viszont volt laptop és telefon is, volt miatta hiszti(altatás után első kérdése, mikor gépezhet), kétszer engedtem meg, hogy odaüljön elé és nyomja. A szobánkban volt tévé, ha nem játszottak, akkor nézték a mesét.

1 megjegyzés:

  1. Hős ez a Vince, örülök, hogy jók voltak a tapasztalatok és drukkolok a nega eredményeknek!

    VálaszTörlés