Összes oldalmegjelenítés

2023. október 31., kedd

Őszi kirándulás a Felvidéken

Egy napos kirándulásra jött össze a szokásos csapat(8 gyerek+6 felnőtt, egyetemről barátok). Az útvonalat és a látnivalókat mindig Tamás találja ki. Most Zobordarázson a templomnál beszéltük meg a találkozót 10.00-re, 2,5 óra az út, útközben egy mosdózást tartottunk és vettünk autópálya matricát. Késtünk 38 percet(a másik család is, ők Bicskéről jönnek), a határellenőrzést visszaállították, nem volt fennakadás, szépen átsiklottunk a határon. Szent Mihály temploma a 12. századból való, gyönyörű a kilátás, nehezen találtuk meg, cigánysorokon mentünk fel-le, mire kijutottunk a temetőhöz, onnan könnyen fel lehet sétálni a várhoz. Egyszer ez a terület a miénk volt, most sehol nem beszéltek velünk magyarul, angolul vagy szlovákul és két vendéglátóhelyen éreztük a nemszíves látást. Miután kigyönyörködtük magunkat, átmentünk Appony várához. A vár körül több turista is volt, a legjobb sütögetős rész foglalt volt, kivártuk amíg elmennek és utána foglaltuk el. A gyerekek számháborúztak, mi beszélgettünk. Hálás vagyok a sorsnak, hogy 20 év után is ápoljuk a barátságot.A várba vezető fagerendák, rönkök nem voltak a legbiztonságosabbak és a vár egyes részein azt éreztem, hogy az utókor köveket dobált egymásra, tudatosság nélkül. Várom már, 333 méter magason. Sütögetésnél kolbászt ettem, amit nem kellett volna, de a többiek olyan jóízűen falatoztak, mert utána hegynek fel nehezen ment a menet.("Anya, olyan vörös a fejed!)Bizakodóan néztem fel, mikor jön a csúcs vagy sík terep, erőt próbáló volt. Apponyban megnlztük a kis Apponyi kastélyt, ami hotelként működik. Bementünk a recepcióra, szívesen ittam volna egy kávét, a recepcióson láttam a döbbenetet, amikor 8 gyerekkel(legkisebb 4 éves)bementünk a puccos hotelbe, hogy ezek a jöttmentek mit akarnak........(emiatt kihagytuk)A könyvtár részbe csak szlovák idegenvezetés van(ez is kimaradt)Felsőelefánton(hogy miért ez a település neve, nem tudom, Alsóelefánt mellett van)kivülről megnéztük a romos Edelsheim kastélyt(eredetileg pálos kolostor volt), egy részét régen felállványozták, a munkálatok nem fejeződtek be. A kirándulás Nyitrán fejeződött, finom vékony tésztás pizzával.

2 megjegyzés:

  1. Valaki mesélte, hogy már nem nézik a szlovákok rossz szemmel a magyar turistát, de én is tartok a nemszívesenlátástól... Pedig annyi gyönyörű látnivaló van.

    VálaszTörlés
  2. Mi azt tapasztaltuk, hogy Szlovákia ezen részén nem fogadtak kedvesen minket. 20 évvel ezelőtt Kassán azt tapasztaltam, hogy magyar beszéd hallatán nem szolgáltak ki a cukrászdába.

    VálaszTörlés