2024. június 28., péntek

Jósvafő- Szádvár/Szögliget

Tamás táborában voltunk a hétvégén, ami érinti a Kéktúra szakaszát(pecsételő füzet itthon maradt, de kapott képeslapra nyomtuk)Hosszú volt az autóút, a többi gyerek Pannonhalmáról jött, előző éjjel "tömegszálláson"aludtak több befogadó családnál, közvetlen buszjárat van Budapestről Jósvafőre, 6.30-kor indultak és 11.-re nagyjából egyszerre érkeztünk a központba. Két gyereket rögtön megcsípett a méhecske(közvetlenül a szájat, talpat, feneket), hősiesen tűrték a fiúk a fájdalmat, másnapra durván néztek ki szegények. 11.-kor kezdődött a mise, református kistemplomba mentünk, kazettás, festett régi lemezekkel borították a plafont, rajtunk kivül 5 ember volt a misén, elhunyt néniről emlékezett meg a pap és Zoli szerint érthetően és értelmesen beszélt. Kezet fogunk vele kifelé, Zoli megjegyezte, hogy jó , nagy lapát munkás keze volt(mint neki). Fagyiztunk(fagyis bácsi adott a csípésre kenőcsöt), aztán útnak indultunk. A falu rendezett, többen túráztak, virágos vendégházakat láttunk(a környező falvakban mélyszegénységben élnek, elhanyagolt házak-ablak, ajtó nélkül, beszakadt tető) Előző napokban nagy mennyiségű eső esett, dagonyáztunk a sárban, mocsárban, több forrásvízből ittunk. Egy szakaszon találkoztunk két 60+nővel, akiknek a kéktúrán ez volt az utolsó szakasza, megdicsérték a gyerekeket és minket is:)egy pihenőnél-turistaház-ők megálltak éjszakázni, mi tovább mentünk. Sötétben vertük fel a sátrakat, a vár romjai mellett, hihetetlenül jó állapotban van a felsővár és az alsóvár is(oda 340 lépcső vezet). Este tűzgyűjtás, sütögetés, meccsnézés. Régészeti feltárások vannak a vár körül, fából készült ismertető szöveg mutatja be a vár rövid történetét. Vince 23.-kor még ébren volt és komolyan vette, hogy a napfelkeltét nézni kell, ezért 4.-kor már ébren volt és felébresztett néhány szomszédos sátorban alvót. Vincéből itthon két nap alatt több, mint 30 kullancsot szedtem ki(be vannak oltva, fültől-bokáig mindenhonnan), Zoliban voltak a legnagyobb példányok. Egy kullancsot félig tudtam kiszedni, bevittem az ügyeletre, hogy segítsenek, de ott azt mondták, hogy ők nem nyúlnak a gyerekhez'érthető okokból', ez a szülő feladata. Emlékszem 11 évvel ezelőtt Kendének a belső füléből nem tudtam kiszedni és az ügyeleten megtették, nem küldtek el. Figyelgetjük magunkat. Tamásék 6 nap alatt 133 km mentek(6-17 éves gyerekekkel, 3 férfi felnőtt van velük), nagyon ügyesek!Nekem több napig izomlázam volt. A legnagyobb kihívást a hegyre való feljutás utolsó szakasza jelentette, mindenki viszi a holmiját, kaját, sátrat, hálózsákot magán(van , aki hűtőtáskát, gitárt is hozott). Minden évben van egy regény, amiből a pihenők alatt Tamás olvas, abból merítkezünk. Idén Rejtő Jenő volt, tavaly egy olasz szerző Szív c. könyve.