2024. június 11., kedd

Egri kirándulás

Júniusban(is)tele vagyunk programokkal. Már hónapokkal ezelőtt tudtam, hogy jönnek a barátnőmék Amerikából, 5 éve találkoztunk utoljára. Európai körutat tesznek, most 9 napot töltenek Budapesten. Azon a héten még "bejárós"hét van az iskolában, ráadásul Tamás gyaloglótábora is közben van, amire minden évben részt veszünk. Parádon töltöttek pár napot a barátnőmék és megbeszéltük, hogy a vasárnapot Egerben töltjük, együtt. Zolinak sok munkája van, ezért csak én mentem a fiúkkal, ráadásul vonattal. Emeletes, klímás, tiszta, gyors vonatok közlekednek Eger és Budapest között, 14 év alatt ingyenes és én kedvezményesen utazok(várjuk a Kajla útlevelet Vincének, hajózáskor használjuk)A vonaton mögöttünk angolul beszélű turisták ültek. Készültem a 2-2 órás útra kártyával, logikai játékkal, képkeresővel. A fiúk nem hozhatták a telefonjukat, az enyémet megkapták 20-20 percre.Az állomásra kijöttek Melindáék, megöleltük egymást, aztán megbeszéltük, hogy a Dobó téren találkozunk, mi oda busszal mentünk. Közeledett az ebéd idő, kérdezték is, hogy mit szeretnek
enni a fiúk. Mindent is, bármikor, csak mennyiség legyen. Az ő gyerekeik érthető módon magyaros kajákra vágytak, kívánság volt a gulyás és a lángos. Nagyon finomat ettünk egy kifőzdében, én pl. töltött káposztát. Utána ragaszkodtak a desszerthez és a közeli elegáns Stühmer cukrászdába mentünk(Kende meglátta az árakat és azt mondta, hogy ő nem kér semmit). Fagyizás, kávézás után, közben be nem állt a szánk, volt mit megbeszélni, kitaláltam, hogy keressünk sportboltot és egy parkot, aztán lehet focizni. Melinda gyerekei közül kettő(lány, fiú), válogatottban játszanak. Az időjárás nekünk kedvezett. Felvetődött, hogy bemenjünk a várba vagy az érseki palotába, de leszavazták. Kende két éve volt Egerben osztálykiránduláson, amikor ovis korúak voltak, akkor voltunk családilag mi is. Vasárnap miatt(biztos mindenki szavazott és a híreket nézte), alig volt turista. Beültünk a főtéren a templomba, hálát adtunk, hogy találkoztunk és vagyunk egymásnak(egyetemi barátság). Kende beszélt egy kicsit az előző napi meccsről(Magyarország-Izrael)a barátnőm férjével angolul, Vince is próbálkozott a háromszavas szókincsével. Persze azzal váltunk el, hogy jó lenne , ha kimennénk Amerikába látogatóba legközelebb. Ennek nincs sok esélye.