2024. április 14., vasárnap

Comói tónál, Varenna

A 4 napos milánói nyaralás alatt 1 napot szerettünk volna a Comói tó partján eltölteni. Milánóból vonattal utaztunk, 2. osztályon, a vonat tiszta, gyors, csak ha látjuk, hogy bent áll és lehet már felszállni, akkor mi már megyünk, mert pl. Belgiumban is azt tapasztaltuk, hogy a turisták által kedvelt célpontokhoz veező vonatokon sokszor nincs ülőhely. Az út kb. 1 óra volt, hidegbe érkeztünk, a hegyeket hó borította(Zoli a vonaton azt mondta, hogy ő nem érti, miért szeretnék ide menni, nekünk is van egy Balatonunk, amikor leszálltunk a vonatról megváltozott a véleménye)Nem néztük a kiírást, hanem a tömeggel együtt haladtunk a kikötőig. Itt komppal át lehet menni a másik oldalra, de hajókázni is lehet. Mi, mivel estig maradtunk Varennába, nem hajókáztunk, hanem tekerehtünk a szűk sikátorokban, a főtéren mortadellás zsömlét ettünk és fügét majszoltunk, mindezt a kisboltban vttük. Ebédelni(főleg melegedés céljából)egy fűtött teraszra ültünk be, én itt csak kávéztam, láttam az étlapon lévő árakat és húú.Varenna egyik látnivalója a Villa Monastero és a park. Kombinált jegyet vettünk, a parkra is több óra szükséges, annak aki szereti a növényeket, virágokat. Hát az valami csoda, minden zöld, virágzott, kis szökőkút, pálmafák, gyümölcsfák(Zoli próbált egy narancsot szedni, de amikor észrevettem lebeszéltem róla)Bementünk a villába is, barokk stílusú bútorok, elképesztő panoráma a tóra.Varennában van a Vezio vár, félúton visszafordultunk, mert ment le a nap, előző este este, csúszkáltunk és féltem, hogy ránk sötétedik, a 19.30-kor induló vonattal mentünk vissza Milánóba. Varennába is megnéztük a főtéren a templomot, harangozásig ücsörögtünk bent a templomba. Az ember bármerre néz ezen a kis településen olyan romantikus filmbe illő helyszínek vannak. Soha nem fogom elfelejteni, nagyon tetszett!

1. Mikor sok évvel ezelőtt sokat jártunk Milánóban, akkor mi is voltunk a Como-i tónál 2szer is. Annyira szép hely! Jól tetted, hogy nem hagytad magad lebeszélni róla :-)

2. Annyira szép, nem lehet betelni vele.