Összes oldalmegjelenítés

2021. február 10., szerda

Fogszabályzó

A 90-es évek elején Nógrád megyében szinte alig hordott gyerek fogszabályzót. Az én fogaim azonban korrigálásra szorultak, ugyanis olyan hézagok voltak közte, hogy kettő között kifért a nyelvem:)Hossz nyári szünetek voltak, kacagós, hangosan nevető nő vagyok, tehát elég feltűnőek voltak azok a szünetek. A készülék felhelyezése előtt szájsebészeten(mai napig emlékszem a balassagyarmati Wachler Imre végezte)felvágták az ínyem, mert volt olyan tejfogam, ami 16 évesen sem esett ki. A rendelő előtt sorokra vártak a börtönből kihozott rabok és meg bent ordítottam. Azt a rémületet sem felejtem el az arcukon, amit akkor láttam. Hordtam nappalit 5 évig, még az egyetemen is, piros-sárga gumit kértem rá, a legolcsóbb változatot kaptam. Utána következett az éjszakai. Amikor levették és nélküle mosolyogtam sokan észre sem vették, hogy már nincs rajtam. Vince ezt a hézagos fogsort örökölte, Kende pedig farkasfogakat. Apropó: az első két lapátfogam mögött két kicsi fogkezdemény bújik meg, hasolnó (talán)a cápáknak és a farkasoknak van. Későn kezdtek el fogzani, aminek az előnye az, hogy később is megy tönkre. Szegény Kendének csúnyácskák a fogai. Sikertörténet, hogy a Heim Pál gyerekfogászatára(mi a XVIII. kerülethez tartozunk) a tavlyi covid alatt bekereltünk. Készült a fogairól, ínyéről röntgen. Januárban kellett ismét időpontért telefonálni. Február közepén megy ismét, az már biztos, hogy éjszakai szabályzót kap a felső fogsorára, mélyharapása van, emiatt az alsóra nem kerül(most). Eddig anyagilag jól megúsztuk, tudva, hogy magánrendelőkben mennyit kell fizetni. Titkon Kende várja, hogy fogszabályzós legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése