2023. július 28., péntek

Ciprus I. rész

Tervezősen, odafigyelve viszonylag közepesen alacsony költségvetéssel hoztuk ki a két hetes nyaralást. Fél évvel ezelőtt vettük meg a repülőjegyeket és foglaltunk szállást. Ami nekünk bevált, hogy közvetlenül a szállodától kérünk árajánlatot és nem közvetítőn keresztül(pl. booking), így is spórolunk. Aztán a település térképét kinagyítva nézzünk szállásokat(mi van közel a tengerparthoz, központhoz, boltokhoz, tömegközlekedéshez), így sikerült egy háromcsillagos apartmanhotelt foglalni, tengerpartra nézőt, terasszal. Larnacaban szálltunk le(a szigetnek van Pafoson is egy reptere)és ott volt a hotelünk is, a kikötőre nézett a sétálóutcában, központban. Reggel 6.45.-kor szállt fel a gép, 3 után ébredtünk, ez azt jelenti, hogy miénk ott egy teljes nap a 14-ből. Már "megjártuk", ezért nem adunk fel poggyászt, hanem hátizsákban pakolunk, amit felviszünk. Wizz Air gépnél már előfordult, hogy a kis börönd(amit a Samsonite kabin méretűnek árul)ott nem volt kabin kompatibilis, ezért megbüntettek(így is olcsóbban jöttünk, mint a priority jeggyel). 170 literes túrazsákunk van Zolival, egy priority-t vettünk, Vincénél az előbb írt kis börönd volt, számítottunk rá, hogy büntetni fog a mosolygós, szöszi lány, így is lett. Hazafelé nem volt probléma. Szeretem, amikor magyar a kapitány, megbízhatónak gondolom a magyar kapitányokat(az érzés megvan, hogy most biztonságban vagyok, mert magyar a kapitány). Ügyesen tette le és szállt fel a gép, érkezéskor jó magyar szokás szerint tapsoltak az utasok:)Felkészültem és tudtam, hogy a reptértől melyik busz megy a szálláshoz(annak ellenére, hogy egy kolléganőm azt állította, nincs Cipruson tömegközlekedés)Cipruson pontosan, gyorsan, mgbízhatóan közlekednek a buszok(nincs vasút vagy egyéb más közlekedési eszköz az autón kivül), városon belül és a távolsági intercity buszok is, légkondis mind(egyet kifogtunk, ami nem az volt és leszálltunk), álló utas nincs, a járatok sűrűn közlekednek, meghizethetőek. Július azon két hetében voltunk, amikor itthon is megdőlt a melegrekord, ott is 42-43 fok volt napközben. Sokat gondoltunk a korfuiakra, ahol tavaly nyaraltunk, idén tűzvész pusztít. Bárkivel kapcsolatba kerültünk: eladó, pincér, helyi, hajós,jegyszedő, pék stb. mindenki hihetetlenül kedves, előzékeny, segítőkész volt. Előfordult, hogy a grillcsirkésnél nem volt nálam csak 20 euró, a kért ételek többe kerültek(elvitelre kértük sokszor, mert olcsóbb)és annyit mondott a pincér, no problem, enjoy!Vagy Vince hisztizett, hogy a koktélját jéggel vagy jég nélkül kéri, a pincér azt mondja, gyere barátom a konyhára és csináld meg magad. Már az ételválasztásnál a desszerten gondolkodik(kire ütött ez a gyerek), kihozzák a fagyikat és nem számolják fel, ahogy az előételt sem(terülj-terülj asztalkám volt mindenhol 4 személyre.