2023. április 13., csütörtök

Berlin a tavaszi szünetben II. rész

Hogy miért pont Berlin?Egyszerű a válasz: a tavaszi szünetben kerestünk olyan európai várost, ahová megy fapados és megfizethető, ahol még négyesben nem jártunk. Kora reggel, 6. 45-kor indult a gép és hiába lakunk közel a reptérhez, becsekkoltunk már itthon, de jobb 2 órával kint lenni az indulás előtt. Zoli nem ért ezzel egyet, 4.10-re hívtam a taxit. 1.20 perc a menetidő, lélegzetelállító a vattacukorszerű felhők felett utazni és látni, ahogy felettünk húznak el a gépek. Hazafelé pedig naplementekor jöttünk, csodálatos volt, ahogy a narancs összes árnyalatában izzó nap lebukik. A reptértől a szállásunkhoz vonattal és busszal jutottunk, a 100-as busz kb. mindenhová elvitt minket, az Állatkerthez közel voltunk. Zoli profi a szállás és a repjegy foglalásokban(hivatalos, a saját oldalukon foglal és nem közvetítőn keresztül).15.00-tól lehetett elfoglalni a szobánkat, a csomagokat betehettük egy megőrzőbe a hotelben és felderítettük a környéket, délutánra már esett és erősen fújt is a szél. Rosszul öltözött turista van, rossz idő nincs, nekünk ez nem akadály. Bauhaus stílusú(Hotel Berlin) volt a hotel, nekem nagyon bejött az enteriőr. Kende ping-pongozik és véletlenül ez a hotel is egy olyan, ahol külön terem van Yoola ping-pong asztalokkal, az újragondolt festményeken valahol felbukkant a ping-pong labda, persze nem hagytuk ki, játszottunk is két este. Gyönyörű a drapéria, a bútorok designosak és a reggeli, az valami felejthetetlen!Vincét megkérdeztük, hogy neki mi tetszett Berlinben a legjobban, hogy a reggeli. Ellenállhatatlan pékáruk voltak, mazsolás zsömlét és tökmagosat ettem, tudom édes-sós, de nem lehett nem megkóstolni. Alma-mangó lekvárból is többször ettem, ahogy a spéci fűszerrel megsütött grillzöldségekből is, mindezt reggelire. Mákos, túrós sütit is kóstoltam, húsvét napján tojáskrémet, metélőhagymás friss sajtot baconnal....Kibírtam volna, ha legközelebb este eszünk, a fiúk napi ötszöri étkezéshez vannak hozzászokva és a szokás nagy úr. Ebédre simán ettünk pl. török kaját. Minden sarkon, még a külvárosban is török, indiai, ázsiai konyha, pasta, pizza. Nem ettünk sehol rosszat. Indiaiba második nap azért mentünk már be, mert nagyon fáztunk, pedig téli holmiban mentünk, de egy termo leggings még hiányzott a nadrág alatt és vettünk vastagabb téli kesztyűt is. Döbbenet, április eljén. Egész nap mentünk, csak enni álltunk meg vagy egy-két múzeumba, ahol le lehetett ülni, ott megpihentünk. Többet láttunk Berlinből, mint a keresztanyám lánya, aki 3 éve ott él. Az élelmiszerárak olyanok, mint nálunk vagy olcsóbbak, ha kifogod az akciót. Nagyon sok lecsúszott, hajléktalant, bódult embert láttunk, használják a tömegközledést(Zoli mesélte, hogy évekkel ezelőtt csak első ajtós felszállás volt). Nagyváros, sok helyen szemét a földön. Az állatkertbe az Akváriummal együtt 87 eurot fizettünk családi belépőként és az előbbi óriási csalódás volt, nem tudjuk, hogy az állatok többsége hol volt, de nem a helyén. Látványetetés, bemutató, állat showt nem láttunk(nincs még 'szezon'), de a fővárosiba mindig vannak programok, szezonon kivül is. Az állatkert játszótere tetszett, mindenhol homok, a játékok fából készültek és hasonlított egy kalandparkhoz.