Összes oldalmegjelenítés

2018. augusztus 8., szerda

Velemben

Egy éjszakát töltöttünk Velemben, amikor Kendéért mentünk Kőszegre(az összes gyerek csomagját mi szállítottuk). Hosszú az út, ráadásul busszal nem lehet 130-al vágtatni. Nézegettem a szállásokat és Kőszegen már nem találtam(mindenki nyaral), ezért a környező településékkel szemeztem, így akadtam Velemre.
Nekem rögtön Törőcsik Mari jut róla eszembe. Akitől kibéreltük a házat, pont tőle jött: barátja/gondozója a színésznőnek. Kulcsátadás a központban történt. A kecó az erdőben volt: hűvös, az alsó rész, ahol a konyha volt kissé dohos, pinceszerű, a második emeleten a régi fakeretes, fehér, kikeményített dunnás ágyneműk között aludtunk Vinivel, itt is zuhany és mosdó(ezek nemrég épültek) Zoli bevállalta, hogy alszik a tetőtérben(szerintem rosszul járt). A busz alig bírt felmenni a házig, a megfordulás sem volt egyszerű, nem ültem be úgy navigáltam a sofőrt:)Amikor leparkoltunk a meredek részen, kézifék után még kövekkel is kitámasztottuk a járművet, biztos, ami biztos.
Rengeteg kirándulási lehetőség közül lehet választani: források, kilátók, várak.
Mi a falu végén lévő történelmi emlékparkba mentünk el. Ott ebédeltünk(a cézár salátámon a parmezán helyett tejfölös-majonézes szószt tettek, nem volt tiszta a saláta) sétáltunk, játszóterezett (már, amelyik játékot tudta használni és nem esett szét)Vince. Végignéztük az arborétumhoz hasonló parkot, a kis apartmanházakat és az állatokat is. Az állatok ránézésre el vannak hanyagolva, a környezetük, ahol sétáltunk, több helyen balesetveszélyes, sajnáltam szegényeket, rossz körülmények között vannak tartva. Egyszer szebb időket élt a park, most olyan gazdátlannak tűnik. Utánaolvastam a hely kitalálójának és az eredeti koncepciónak. A magyarság megismerése a cél, ami jó ötlet, de sok minden elavult, tönkrement, nincs karbantartva. Így is sok turistát vonz, táborozok is voltak az étteremben(el szoktam menni még rendelés előtt wc-re, abból sokat le lehet vonni, na itt amilyen a wc állapota, olyan az étel minősége is)Nagy kár érte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése