Összes oldalmegjelenítés

2018. április 1., vasárnap

Húsvét vasárnapja

Idén elmaradt a húsvéti képeslap küldés, későn kapcsoltam. A készülődés része, amíg Kende nem volt iskolás(és én itthon voltam), addig mindenre jutott idő: még saját kezűleg készített lapra is.
Az utcánk végén csütörtökön és szombaton piac van, ott szoktam a füstölt árukat beszerezni. Kötözött sonka helyett szívsonkát vettem, annyira finom, hogy nehéz abbahagyni. Jutott a carbonara spagettibe is(bacon helyett).
Délelőtt misén jártunk, annyira sokan voltak, hogy többen az ajtónál álltak, mert nem jutott ülőhely. Vince elég jól  bírta, a kórus és a ministránsok lekötötték.A rövid körmenetre már nem jött, Kende végig vacogta, ragaszkodik a dupla pulcsihoz kabát helyett. Az ebédről még indulás előtt gondoskodtam, Zoli megkérdezte, hogy azt, amit az asztalra varázsoltam, mikor sütöttem meg?!
Kende egy A4-es oldalt tele írt kívánságlistával. Könyvet kapnak és egy társasjátékot(az utóbbit előbb megkapták, mert a több napos rossz időben valami újdonságot kellett bevetnem), csokitojás várja őket reggel. Hisznek a csodában és maradjon ez így sokáig!
Az asztalunk szépen feldíszített, a vázában húsvétfa(a barkát megszentelte a pap), egyedi tojásokkal. Bejárati ajtónál két fűnyuszi áll, Vince lelkesen locsolja, de még nem nőtt ki belőle semmi.
Fontosak a hagyományok. Tartjuk a locsolkodást, Ziáéknál mondtak idén először verset és locsoltak. Felvételt nem készítettem róluk, nagyon cukik!Kendének megy fejből a nem hétköznapi vers, kérte, hogy írjam le papírra és felolvassa, Vince belekarol és a sor végén lévő szavakat mondja vele, közben szégyenlősen mosolyra áll a szája. Zoli húgánál rengeteg édességet ettek, egy pontnál azt mondtam, hogy itt a vége(amikor már nem szopogatja a cukorkát, hanem rágja és nyeli, hogy minél több csússzon le)


Pilinszky János: Harmadnapon 

És fölzúgnak a hamuszín egek,
hajnalfele a ravensbrücki fák.
És megérzik a fényt a gyökerek.
És szél támad. És fölzeng a világ.

Mert megölhették hitvány zsoldosok,
és megszünhetett dobogni szive –
Harmadnapra legyőzte a halált.
Et resurrexit tertia die. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése