Összes oldalmegjelenítés

2018. április 2., hétfő

Húsvét hétfő

Tudtam, hogy a húsvéti (palóc) hagyományokat leginkább Hollókőn lehet megismerni. Ilyenkor mindig rengetegen vannak, tömeg. Dédihez Hollókő felé szoktunk menni, a település előtt már a harmadik faluban állt a kocsisor, rendőrök. Egy sávon engedték a buszokat, a másikban álltak az autók, a fővárosból kivezényelt egyik rendőr elmondta, hogy kb. 1 órát vesz igénybe a várakozás, aminek az az oka, hogy Hollókőn a sok eső miatt, nem lehet parkolni. A sok érdeklődő turista letette a keskeny úton az autót és mentek gyalog, senki nem igazította őket útba, hogy kb. 10 km gyalogolniuk kell, a gyönyörű napsütés és a tiszta levegőn ez csupa élvezet. A fazekasnál kiugrottam az autóból, szemeztem a portékával már egy ideje és vettem egy lámpást a teraszra, egyedi, kézzel készült, nagyon szép darab.
Azt sajnálom, hogy nem kettőt vettem. Majd legközelebb. Szemeztem kerti madáritatóval is, minden tetszett, minden szép, felvásárolnám a készletet.
Egy másik rendőrnek mondtuk, hogy nekünk Szécsény az úticél és ilyen sem volt még, de egy szakaszon motoros rendőri felvezetéssel mentünk. Ebédre értünk az étterembe, aztán Mamánál folytatódott a locsolkodás, Vince nem fogadta el az ibolya illatú kölnit, hanem a Star Wars-os parfümöt használta
kamra ürítés. Onnan Laciékhoz mentünk, felváltva emelgették Lottit,
az udvaron a nyuszi édességeket rejtett el,
felavatták a fiúk Lotti trambulinját(itthon is rá kell húzni a hálót, amit télen mindig leveszünk, a cipzárnál szakadt, megérett a cserére).
Fiúk kaptak óriás kinder tojást és pénzt. Kende rögtön számolta, hogy ő mennyi focis kártyát tud most már venni, Vince nem eresztette a borítékot a kezéből. Sok finomságot ettünk, itthon Vince még extra vacsiként benyomott 5 gofrit....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése