Összes oldalmegjelenítés

2023. március 12., vasárnap

Szóbeli felvételi

Rosszabbul éltem meg, mint Kendus, ő még bizakodik, nekem egyértelmű volt az első néhány perc után, hogy ez nem sikerült. Várták a szülőket is a felvételire, kettőnk közül én mentem, Zoli szerint így jobb volt, utólag azt gondolja, ha ezen múlott volna, akkor persze , hogy jön. Azt gondolom, ha a gyerek felvételizik, akkor ne a szülő vizsgázzon, mert nem rám kiváncsiak. Először Kende ment a terembe, bemutatkozott, kérdezték az osztályáról, hobbijáról és kapott egy történelmi szöveget, amit hangosan fel kellett olvasni és értelmeznie. Történelmi időszakba kellett elhelyezni, ő világháborút mondott(előttünk a fiú kijött és mondta, hogy világháborús szöveg, 6. osztályban még nem tanulják a háborút, így látatlanban is kételkedtem benne). Kende rávágta, hogy világháború!Utána megkérdezte, hogy korrigálhatna-e és a török korba helyezte. Kb. 15-20 percet volt bent. Jól felkészülten vittem az okleveleit(sportversenyek, Bolyai, Kazinczy stb). Két férfi tanár "vizsgáztatott" engem is. Először jó tulajdonságokat kértek KEndéről(elfogultság nélkül állíthatom, hogy csak azt tudok:), aztán az egyikőjük megkérdezte, hog tavaly év végén miért lett négyes a magatartása, ami csak jó és miért nem példás. Erre azt válaszoltam, hogy nincs periférián az osztályban és nyilván, ha 'történés' van, abból ő sem marad ki, de nem kell nagy csínytevésekre gondolni, hiszen egyházi iskolába jár és előtt illetve most is példás lett a magatartása. Érdekes, hogy egyik osztálytársától vagy ismerőstől erre itt nem tértek ki. Aztán jöttek azzal, hogy átlagon aluli a matek teljesítménye(4-5)és a matek központija sem fényes(30 matek, 41 magyar). Hm, az átlagon aluli teljesítményről nekem más a tapasztalatom, itthon is van olyanom, aki átlagon aluli és pedagógusként ismerve a nagy átlagot(több intézményben tanítok)Kende teljesítménye szerintem nem az. Nyilván, nézőpont kérdése, ők úgy látták, hogy az a pohár félig üres és nem félig teli(a magyarról nem volt szó). A versenyekről kérdeztek, belekötöttek egy oklevélbe, hogy nem látják a sportágat(asztalitenisz, szerepelt az körpecséten és az oklevélen is.)Kérdezték, hogy ezekre a versenyekre Kende önként jelentkezett vagy a tanárok kérték fel.....válaszom: verseny kiírásától függ. Ha felkérik, lehet rá számítani, mert alaposan, precízen felkészül és számára érdem a tanulás. Valahogy végig azt éreztem, hogy rosszindulatúan belémkötnek. Pl. már a terembe belépés után bemutatkoztam és álltam, majd, amikor kínos lett a csend mondták, hogy üljek le. Rossz szájízzel léptünk ki és jutalomként a KFC elővacsoráztunk. Kende várja a pénteket, amikor kiderül az eredmény, de mondtam neki, hogy sok jóra ne számítson. Igazából egy iskolát jelöltünk meg, ő ezt szerette volna nagyon és azért fáj, mert ő megtett mindent, kihozta magából a maximumot és nem miattunk, hanem ezt ő eltervezte. Fáj az, hogy a nem azonos kérdések(magatartás jegy)/szöveg került minden felvételiző elé.

2 megjegyzés: