Összes oldalmegjelenítés

2024. március 17., vasárnap

Kirándulás alatt

Felháborodva, néha meglepve szoktam azokat az infókat olvasni egy erdőben, hogy a tanösvény/kilátó/szakasz magánkézben van. Most is találkoztunk egy ilyennel, hogy lehet a Balaton felvidéken egy tanösvény kilátóval magánkézben?A kérdés költői. Tamás által szervezett túrákon sok gyerek van, most először elhívtuk magunkkal Annáékat is, szerintem bírható volt(Apuka elfáradt:)Most 11 gyerek jött a bandával, ennyi gyerek nyilván hangos, a gőzt az erdőben engedik ki(inkább ott, mint a házban/iskolában)A kilátónál odajött hozzánk egy kedves kutyás hölgy, hogy elmondja annyira hangosak vagyunk, hogy elriasszuk a vadakat, tanítsuk meg a gyerekeknek, hogy az erdőben halkan, csendben közlekedünk, nem kiabálunk, nem játszunk, nem bújócskázunk, mert szerinte így kell az erdőt tisztelni. Inkább örülne az életnek, a fiatalságnak. Mi mást gondoltunk erről, de látszott a nőn, hogy egy kiégett, elfáradt hárpia, kár belemenni a beszélgetésbe, úgysem tudunk kompromisszumra jutni. Egy ideig ment az adok-kapok, aztán ő is ment egy irányba , mi egy másikba. Leégtem, nem kicsit, nagyon. Bioderma arckrémet használok, van benne fényvédő, ilyen UV sugárzásra nem számítottam. Most vörös a homlokom, húzódik a bőr és fáj. A gyerekeket azzal szoktuk motiválni, hogy a túra végén, hogy eszünk pizzát vagy sütit valahol. Március 15., mégis találtunk éttermeket Dörgicsén és a környéken, neten tájékozodunk, mielőtt valahová is beülünk, ahol 1500ft egy húsleves, oda nem ülünk be 11 gyerekkel. Maradt a pizza. A barátunk mondta, aki Gyulafirátótról származik, hogy nincsenek otthon a szülei, van kulcsa, rendeljünk oda pizzát és az üditők adottak, arra nem kell költeni. Találtunk Veszprémben jó áron és jó értékelést kapott pizzériát, vállalták a kiszolgálást, de kb. 1 óra, amíg 8 pizzát kihoznak. Ez így nekünk jó is lett volna, de a futár 15 perc után hívott, hogy megérkezett. Hm. Barátunk felhívta a nagymamamáját(aki ilyet még soha nem csinált, hogy pizzát vesz át és fizet a futárnak), ha van otthon kp. és még nem alszik, akkor vegye át nekünk. Így is lett, a pizza már nem volt meleg, mire odaértünk. Mellé házi szörpöt, fröccsöt, almáspitét is kaptunk a nagyitól és a papája is megjegyezte, hogy milyen sok gyerek és milyen szép családok:)

3 megjegyzés:

  1. Mondjuk, lehet, hogy kiégett is vagyok meg hárpia is, de tényleg az erdőben nem hangoskodunk. Vagy legalább törekedni kellene erre. Szerintem. :) Nem tudom, mennyire ment a buli....

    Igen, tavaszi UV sugárzás a legerősebb vagy legveszélyesebb, már nem tudom, pontosan mit, de olyastam ilyesmit. Az uram fehér bőrének is meggyűlt már a baja a tavaszi napfénnyel.

    VálaszTörlés
  2. Annyira voltunk hangosak, amennyire 11 gyerek(5-16 éves)hangos.

    VálaszTörlés
  3. Én is szeretem az erdőben az csendet. Hallgatni a madárcsicsecsergést, a szélsuhogást, a fák és az avar ropogását, a patak csobogását. Azért szeretek oda járni a város zajából, és ezért kedvelem jobban a nem felkapott helyeket, ahol emberrel sem találkozunk. Persze az én gyerekeim sem csendesek kirándulás közben ( sem) eléggé. :-)

    VálaszTörlés